Loading

Ul. Dolna 2 Pieszyce 58-250

Tel 782-250-410, 605-117-161

 

gremetech@gmail.com

9-17

Ul. Dolna 2 Pieszyce 58-250

Serwis Klimatyzacji

Obsługujemy klimatyzację wszystkich marek samochodów z czynnikiem R-134a oraz z czynnikiem R-1234yf
(spalinowe, hybrydowe, elektryczne, osobowe, dostawcze)

Pełny serwis klimatyzacji samochodu polega na wykonaniu poniższych czynności:

  • opróżnienie układu klimatyzacji z czynnika
  • czyszczenie czynnika i układu klimatyzacji z wody
  • podciśnieniowa próba szczelności układu klimy (nie to samo co  ciśnieniowe sprawdzenie szczelności)
  • napełnianie klimatyzacji, wymiana oleju i czynnika
  • sprawdzenie ciśnienia układu

Taki przegląd klimatyzacji kosztuje 160zł + 40zł za każde 100 g. czynnika R-134a
Przy czynniku 1234yf koszt serwisu to 200zł + 100zł za każde 100g. czynnika R-1234yf 

Ozonowanie 60zł 20 mni. – ozonowanie tzw. odgrzybienie ma na celu pozbycie się zarazków oraz grzybów z układu nawiewowego. 

Powyższy serwis klimatyzacji przeprowadza się maksymalnie co 2 lata lub wtedy gdy
efektywność chłodzenia znacząco spada.
W przypadku gdy układ kompletnie nie działa, pierwszymi krokami są: sprawdzenie bezpieczników,
diagnostyka komputerowa, nabicie klimatyzacji, a jeżeli układ jest całkowicie pusty to trzeba przeprowadzić ciśnieniowe sprawdzenie szczelności.

Napełnianie (nabijanie) klimatyzacji pojazdu

Napełnianie klimatyzacji polega na nabiciu (uzupełnieniu) czynnika klimatyzacji w układzie klimatyzacyjnym samochodu.
Utrata czynnika następuje z upływem czasu przez mikroprzenikanie przewodami gumowymi bądź z powodu uszkodzeń układu klimatyzacji samochodowej.
By klimatyzacja działała sprawnie, konieczne jest jej napełnienie ilością czynnika przewidzianą dla danego modelu samochodu.

Na początku odzyskiwany jest stary czynnik, który w kolejnym kroku uzupełniany jest o brakującą ilość w układzie klimatyzacji samochodowej. Ile kosztuje uzupełnienie nowym czynnikiem? Cena zależna jest od ilości brakującego gazu/czynnika w układzie klimatyzacji samochodu. W warsztacie Gremetech AutoSerwis każde 100 g uzupełnianego czynnika to koszt 40 zł przy czynniku r134a, natomiast 100g. czynnika 1234yf to koszt 100zł.

Ozonowanie klimatyzacji samochodowej (i całego wnętrza auta)

Możliwe jest także wykonanie usługi ozonowanie klimatyzacji samochodowej oraz wnętrza pojazdu w cenie 60 zł. Bez pełnego serwisu klimatyzacji

Wymiana filtra kabinowego
– rozsądnie zrobić przy okazji
serwisu klimatyzacji w samochodzie.

Zabrudzony filtr pyłkowy ma ograniczoną skuteczność działania, dlatego
jego wymianę warto połączyć z ozonowaniem samochodu. Standardowo zaleca
się wymianę *1 raz w roku lub co 15 000 km*. Jednakże jeśli jeździmy po
piaszczystych drogach bo np. mieszkamy w nowo powstałym osiedlu bez
drogi asfaltowej, wydaje się koniecznym nawet częstsza wymiana tego
filtra. Cena wymiany filtra pyłkowego: z łatwym dostępem od 40 zł, z trudnym – do 150 zł.
prosimy o dostarczenie filtrów we własnym zakresie

 

Sprawdzenie szczelności klimatyzacji samochodowej

Zalecane w przypadku pustych układów klimatyzacji


  1. Próba azotowa układu klimatyzacji czyli sprawdzenie nadciśnieniowe – bez poszukiwania nieszczelności w cenie 50zł.
    1a. W ramach promocji naszych usług – próba azotowa po której nastąpi serwis klimatyzacji będzie w promocyjnej cenie 30zł.
    2. Weryfikacja nieszczelności jeżeli nie będzie skomplikowana w cenie do 50zł.

 

 

Sprawdzenie ciśnienia układu


Po nabiciu klimatyzacji samochodowej nowym czynnikiem, sprawdzamy czy uzupełniona wartość mieści się w przedziale 7-17 Bar. W przypadku ciśnienia poniżej wartości 7 barów, może to sygnalizować słabą wydajność sprężarki, a w przypadku wartości powyżej 17 barów o uszkodzonej chłodnicy klimatyzacji.

 

Podciśnieniowa próba szczelności układu


Wykonywana jest za pomocą maszyny przeznaczonej do serwisowania klimatyzacji samochodowej. Proces sprawdzenia polega na wprowadzeniu podciśnienia i następnie weryfikacji czy wartość podciśnienia nie uległa zmianie. Nieszczelny układ oznacza zmianę wartości podciśnienia, co wpływa na wadliwe działanie klimatyzacji samochodowej

Sprawdzenie nadciśnieniowe szczelności – próba azotowa


Próba azotowa składa się z kilku etapów. W pierwszym odciągany jest cały czynnik z układu klimatyzacji. Następnie zostaje podłączona butla z azotem, którym nabijamy układ klimatyzacji. Potem sprawdzany jest poziom ciśnienia w układzie. W przypadku gdy ciśnienie zmniejsza się, układ zostaje potraktowany specjalistycznym płynem, dzięki któremu weryfikujemy miejsca nieszczelności.