Loading

Ul. Dolna 2 Pieszyce 58-250

Tel 782-250-410, 605-117-161

 

gremetech@gmail.com

9-17

Ul. Dolna 2 Pieszyce 58-250

Serwis Klimatyzacji

Pełny serwis klimatyzacji samochodu polega na wykonaniu poniższych czynności:

  • opróżnienie układu klimatyzacji z czynnika
  • czyszczenie czynnika i układu klimatyzacji z wody
  • podciśnieniowa próba szczelności układu klimy (nie to samo co sprawdzenie szczelności)
  • napełnianie klimatyzacji, wymiana oleju i czynnika
  • sprawdzenie ciśnienia układu

Taki przegląd klimatyzacji kosztuje 150zł + 35zł za każde 100 gram czynnika 134a

Ozonowanie 50zł 20 mni. – ozonowanie tzw. odgrzybienie ma na celu pozbycie się zarazków oraz grzybów z układu nawiewowego. 

Powyższy serwis klimatyzacji przeprowadza się maksymalnie co 2 lata lub wtedy gdy
efektywność chłodzenia znacząco spada.
W przypadku gdy układ kompletnie nie działa, pierwszymi krokami są: sprawdzenie bezpieczników,
diagnostyka komputerowa, nabicie klimatyzacji, a jeżeli układ jest całkowicie pusty to trzeba przeprowadzić sprawdzenie szczelności.

Napełnianie (nabijanie) klimatyzacji pojazdu

Napełnianie klimatyzacji polega na nabiciu (uzupełnieniu) czynnika klimatyzacji w układzie klimatyzacyjnym samochodu.
Utrata czynnika następuje z upływem czasu przez mikroprzenikanie przewodami gumowymi bądź z powodu uszkodzeń układu klimatyzacji samochodowej.
By klimatyzacja działała sprawnie, konieczne jest jej napełnienie ilością czynnika przewidzianą dla danego modelu samochodu.

Na początku odzyskiwany jest stary czynnik, który w kolejnym kroku uzupełniany jest o brakującą ilość w układzie klimatyzacji samochodowej. Ile kosztuje uzupełnienie nowym czynnikiem? Cena zależna jest od ilości brakującego gazu/czynnika w układzie klimatyzacji samochodu. W warsztacie Gremetech AutoSerwis każde 100 g uzupełnianego czynnika to koszt 35 zł przy czynniku r134a.

Ozonowanie klimatyzacji samochodowej (i całego wnętrza auta)

Możliwe jest także wykonanie usługi ozonowanie klimatyzacji samochodowej oraz wnętrza pojazdu w cenie 60 zł. Bez pełnego serwisu klimatyzacji

Wymiana filtra kabinowego
– rozsądnie zrobić przy okazji
serwisu klimatyzacji w samochodzie.

Zabrudzony filtr pyłkowy ma ograniczoną skuteczność działania, dlatego
jego wymianę warto połączyć z ozonowaniem samochodu. Standardowo zaleca
się wymianę *1 raz w roku lub co 15 000 km*. Jednakże jeśli jeździmy po
piaszczystych drogach bo np. mieszkamy w nowo powstałym osiedlu bez
drogi asfaltowej, wydaje się koniecznym nawet częstsza wymiana tego
filtra. Cena wymiany filtra pyłkowego: z łatwym dostępem od 40 zł, z trudnym – do 150 zł.
prosimy o dostarczenie filtrów we własnym zakresie

 

Sprawdzenie szczelności klimatyzacji samochodowej

Zalecane w przypadku pustych układów klimatyzacji


  1. Próba azotowa układu klimatyzacji czyli sprawdzenie nadciśnieniowe – bez poszukiwania nieszczelności w cenie 50zł.
    1a. W ramach promocji naszych usług – próba azotowa po której nastąpi serwis klimatyzacji będzie w promocyjnej cenie 30zł.
    2. Weryfikacja nieszczelności jeżeli nie będzie skomplikowana w cenie do 50zł.

 

 

Sprawdzenie ciśnienia układu


Po nabiciu klimatyzacji samochodowej nowym czynnikiem, sprawdzamy czy uzupełniona wartość mieści się w przedziale 7-17 Bar. W przypadku ciśnienia poniżej wartości 7 barów, może to sygnalizować słabą wydajność sprężarki, a w przypadku wartości powyżej 17 barów o uszkodzonej chłodnicy klimatyzacji.

 

Podciśnieniowa próba szczelności układu


Wykonywana jest za pomocą maszyny przeznaczonej do serwisowania klimatyzacji samochodowej. Proces sprawdzenia polega na wprowadzeniu podciśnienia i następnie weryfikacji czy wartość podciśnienia nie uległa zmianie. Nieszczelny układ oznacza zmianę wartości podciśnienia, co wpływa na wadliwe działanie klimatyzacji samochodowej

Sprawdzenie nadciśnieniowe szczelności – próba azotowa


Próba azotowa składa się z kilku etapów. W pierwszym odciągany jest cały czynnik z układu klimatyzacji. Następnie zostaje podłączona butla z azotem, którym nabijamy układ klimatyzacji. Potem sprawdzany jest poziom ciśnienia w układzie. W przypadku gdy ciśnienie zmniejsza się, układ zostaje potraktowany specjalistycznym płynem, dzięki któremu weryfikujemy miejsca nieszczelności.